Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

Program

4.4.2019 19:00 - 23.5.2019

THE NEW BOHEMIA - Reflect What You Are

Skupinová výstava zahraničních i českých umělců, které pojí téma "Reflect What You Are."

 


Vernisáž 4. dubna v 19:00 v galerii 
RSVP 

Reflect What You Are (Buď svým zrcadlem)

I'll be your mirror
Reflect what you are, in case you don't know
I'll be the wind, the rain and the sunset
The light on your door to show that you're home

-Velvet Underground 

Tématem série projektů The New Bohemia na duben 2019 je Reflect What You Are (Buď svým zrcadlem). V době, kdy je důležité být viděn a slyšen, zveme do Českého centra umělce, v jejichž práci se silně odráží jejich osobnost a postoje. Zkoumání vlastní identity pomocí tvůrčího procesu je odvážným projevem bytí rezonujícím uvnitř společnosti, kterou takové umění mění a formuje. Hledáme umění bojující proti netoleranci, a to obzvlášť takové práce, které komentují současnou situaci ve společnosti a týkají se otázek genderu, identity, sebepoznání, diskriminace a útlaku.

Vystavujícími umělci jsou:
Massima Desire
Lyubomir Ignatov
Barbora Kopečná 
Kristián Németh
Hana Shannon 
Patricia Voulgaris

Ke shlédnutí od 4. dubna do 23. května 2019














Vystavující umělci byli vybráni porotou ve složení Charlotta Kotik, Marie Tomanová, Thomas Beachdel, Jan Žahour, Barbora Bartůňková a Marie Dvořáková do výstavy Reflect What You Are v galerii Českého centra New York.

ČLENOVÉ POROTY NEW BOHEMIA – 2019

Charlotta Kotik
Charlotta Kotik je emeritní kurátorka Brooklynského muzea a nezávislá kurátorka působící v Brooklynu. Pochází z Prahy a působila jako kurátorka v galerii Albright-Knox v Buffalu a později v Brooklynském muzeu. Zorganizovala přes stovku výstav a na benátském Biennale přestavila práci Louis Bourgeois. Také přednášela na School of Visual Arts v New Yorku. Jejím nejnovějším projektem je výstava Remy Jungerman: Based Inv galerii Robert Henry Contemporary.

Barbora Bartůňková
Barbora Bartůňková je studentkou doktorského studijního programu na Katedře dějin umění na Yaleově univerzitě, kde se věnuje modernímu a současnému umění, fotografii a filmu. V současné době pracuje na výzkumném kurátorském projektu ve sbírce kresby a grafiky v Muzeu moderního umění v New Yorku (MoMA).
Barbora obdržela magisterský titul s vyznamenáním z dějin umění na University College London, kde absolvovala i bakalářské studium francouzštiny a filmové vědy. Kurátorské a muzejní zkušenosti získala mimo jiné v Royal Academy of Arts v Londýně, Lobkowiczkých sbírkách v Praze a Uměleckoprůmyslovém museu v Praze.

Marie Dvořáková
Marie Dvořáková vystudovala FAMU a ve studiích režie pokračovala na Tisch School of the Arts na univerzitě v New Yorku. Její hrané a dokumentární krátké snímky se promítaly a získaly ocenění na mnoha světových filmových festivalech. Marie také získala 16. výroční cenu Director’s Guild of Americe pro studenty režie. V roce 2011 pak byla oceněna fondem Spike Lee Production Fund a v roce 2010 získala granty Sloan Film Production a Jerome Foundation Production. Její filmy byly vybrány do prvního výběru AICP Show v New Yorku a do sekce mladých režiséru na MFF v Cannes v roce 2010. Ve stejném roce se umístila na třetí pozici na International Advertising Awards v Šanghaji, a získala první místo na Porsche Awards v Německu. Momentálně působí jako programová ředitelka Českého centra v New Yorku.

Marie Tomanova 
Marie Tomanová je vizuální umělkyně žijící a pracující v New Yorku. Její práce, zahrnující fotografie, videa, instalace a performance, se zaměřují na otázky identity, genderu a imigrace. Její první monografii Young Americanvydá nakladatelství Paradigm Publishing na jaře 2019. V současné době také vzniká dokumentární film o Mariině cestě, jehož režie se ujala Marie Dvořáková, držitelka studentské Ceny Akademie. 
Marie Tomanová vystavovala mimo jiné na SPRING/BREAK Art Show (NYC), v A.I.R. Gallery (NYC), v Museum Of Sex (NYC), v Českém centru New York, v galerii Pragovka (ČR) a ve Philadelphia Photo Arts Center (PA). Byla kurátorkou výstavy Youth Explosion: The New Bohemia (2016) a spolukurátorkou výstav Baby, I Like It Raw: Post-Eastern Bloc Photography and Video (2017) a MUSE MUSE pro České centrum New York. 

Thomas Beachdel, PhD
PhD, dějiny umění, The Graduate Center at City University of New York
MA, dějiny umění, Institute of Fine Arts, New York University 

Thomas Beachdel je historik umění a architektury zabývající se vztahem mezi estetikou a ideologií v období od 17. do 20. století, obzvláště pak tvorbou politických a vědeckých myšlenek a vztahem mezi lidmi a životním prostředím v období antropocénu. 
Ve svém metodologickém přístupu zdůrazňuje roli hybridu. Jeho další výzkum se zaměřuje na vztah mezi chronologickými a geografickými hranicemi, které korelují se vztahy mezi estetikou a vědou. Přednáší o dějinách umění a architektury na City University of New York, v Daheshově muzeu, v Metropolitním muzeu, v Guggenheimově muzeu, v New Museum, v muzeu Whitney a mnoha newyorských galeriích. Učil na Hunter College, Pratt Institute, Parsons The New School for Design a na Spitzer School of Architecture (City College).

Jan Žahour
Pověřen řízením Českého centra New York.

 

Místo konání:

Bohemian National Hall, 321 East 73rd Street
NY 10021 New York
Spojené státy americké

Datum:

Od: 4.4.2019 19:00
Do: 23.5.2019

Organizátor:

České centrum


Připomenutí akce

dní předem